Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Kitchen - Rosemary

Pemulihan Kitchen - Rosemary

Rosemary (Rosmarinus Officinalis) mempunyai sejarah yang berwarna-warni penyembuhan. Orang-orang Yunani kuno berpendapat bahawa meletakkan kalungan Rosemary di atas kepala mereka akan membantu mereka belajar, ini belum terbukti benar, tetapi sudah tentu ia tidak boleh mencederakan.

Rosemary telah lama digunakan sebagai pengawet, terutamanya untuk daging. Ini adalah benar, antioksidan melindungi lemak dari diserang oleh oksigen. Fakta ini boleh menyelamatkan banyak berkelah, dengan mencampurkan jumlah yang murah hati daun dihancurkan menjadi hamburger anda dan menambah kepada pasta dan kentang salad anda. Rosemary baik berbanding dengan BHA dan BHT sebagai pengawet.

Semasa zaman pertengahan, di Bahasa Inggeris mula menggabungkan Rosemary ke dalam majlis perkahwinan atau kematian mereka. Untuk majlis perkahwinan itu telah dianggap sebagai simbol kesetiaan dan pengebumian ia adalah untuk mengingati si mati. Khabar angin mengatakan bahawa pada abad ke-16 Rosemary ditanam di rumah bermakna bahawa wanita itu adalah "bertanggungjawab" jadi suami mula mengoyak sehingga tumbuh-tumbuhan untuk membuktikan mereka berlari rumah mereka.

Menurut legenda di 1235, Queen Elizabeth Hungary adalah lumpuh. A penyembuh tempatan direndam Rosemary dalam wain dan disapu pada kakinya dan dia telah sembuh. Malah pada hari ini penggunaan "Hungary Air" adalah lazim.

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa pada haiwan makmal Rosemary sebagai minyak atau perasa boleh mengurangkan risiko beberapa jenis kanser dengan 1/2. Ia tidak terbukti untuk bekerja pada manusia, tetapi ia seolah-olah bernilai cuba dalam buku saya. Kanser yang ia berfungsi pada pada haiwan adalah kolon, paru-paru dan payudara. Dalam beberapa kajian minyak telah disapu pada kulit dan pada orang lain ia telah diberi makan kepada haiwan. Cara sama ada mempunyai Rosemary sebagai biasa dalam diet anda adalah satu pencegahan mudah.

Rosemary adalah yang paling sering digunakan pada masa ini sebagai merangsang sistem peredaran darah, yang digunakan untuk sakit kepala, masalah pencernaan, untuk berkumur untuk nafas berbau dan di dalam tab mandi untuk bersantai. Dikatakan bahawa secawan teh Rosemary berkesan sebagai aspirin.

Untuk membuat teh rosemary, gunakan 1 sudu teh daun dihancurkan untuk 1 cawan air mendidih dan biarkan curam selama 10 hingga 15 minit. Anda boleh minum sehingga 3 cawan sehari.

Rosemary juga akan melegakan hidung tersumbat akibat selesema, selesema atau alahan. Rosemary yang boleh menguatkan jantung dan mengurangkan tekanan darah.

Sebagai selepas makan malam minum ia akan mengurangkan senak.

Rosemary juga akan meringankan kesakitan haid. Ia tidak boleh digunakan oleh wanita yang hamil kerana ia juga akan berehat rahim.

Luaran ia bekerja sebagai bilas rambut yang baik untuk menguatkan rambut anda, mengurangkan kelemumur dan berhenti botak pra-matang.

Minyak yang digunakan secara luaran akan membantu meringankan kesakitan sendi tegang dan radang. Ia adalah tambahan yang baik untuk mandi kaki untuk berehat dan meringankan kaki sakit.

Rosemary adalah penutup bumi yang indah di taman anda dan tumbuh di tanah cahaya berpasir dengan matahari penuh. Untuk banyak air akan menyebabkan reput akar. Yang menjadikan ia sebuah kilang sempurna bagi seseorang yang tidak mendapatkan sekitar untuk menyiram kerap. Ia perlu dimulakan sebagai tumbuhan sebagai benih adalah sukar untuk bercambah. Ia akan menahan cuaca sifar tanpa penjagaan. Jika anda tinggal di kawasan di mana suhu jatuh jauh di bawah itu, sungkupan pada musim gugur akan menyimpan tumbuhan sepanjang musim sejuk.

Kajian telah menunjukkan bahawa ia benar-benar tidak mengambil banyak Rosemary untuk itu untuk bekerja. Ia adalah perisa yang indah untuk daging, kentang dan sayur-sayuran dan juga sudu teh sehari akan mempunyai kesan terapeutik.

Untuk maklumat lanjut mengenai herba dan rawatan rumah sila layari saya di http://ezherbalhealing.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar