Kamis, 19 November 2015

Bolehkah Lelaki Dapatkan Vaginosis bakteria? Kebenaran Shocking

Bolehkah Lelaki Dapatkan Vaginosis bakteria? Kebenaran Shocking

Terdapat banyak faedah sepanjang soalan "boleh lelaki mendapat vaginosis bakteria" - jawapan kepada soalan yang dibincangkan kemudian dalam artikel ini. Ulangan yang berterusan masalah faraj ini membawa ramai wanita untuk bertanya soalan itu. Jelas sekali, manusia tidak mempunyai faraj ini (baik duh!), Tetapi boleh mereka masih mempunyai masalah keseimbangan bakteria yang sama?

Ramai wanita bosan vaginosis bakteria yang berterusan yang terus datang kembali, sehingga mereka cenderung untuk mengesyaki pasangan mereka menghidap masalah ini, atau sekurang-kurangnya menjadi sebahagian daripada masalah. Selalunya bv seolah-olah datang kembali setiap kali mereka melakukan hubungan seks. Laki-laki mendapatkan vaginosis bakteria dari rakan-rakan mereka? Bolehkah mereka menghantar kepada rakan-rakan mereka?

Adalah Semua kesalahannya

Sekarang diakui, anda biasanya boleh menyalahkan lelaki anda bagi kebanyakan perkara (saya lakukan!) Tetapi sebelum membuat sebarang kesimpulan itu dan menuding jari pada pasangan anda, anda juga perlu cuba untuk menilai jika punca vaginosis bakteria berterusan mungkin disebabkan oleh faktor-faktor lain . Bagi faktor-faktor contoh yang boleh menggalakkan pertumbuhan semula bakteria jahat yang menyebabkan jangkitan "berterusan" vaginosis bakteria berlaku semula.

Seperti yang dinyatakan, vaginosis adalah keradangan bakteria faraj disebabkan oleh pertumbuhan bakteria berbahaya. Penumbuhan yg terlalu cepat seperti ini biasanya berlaku apabila flora normal dalam faraj ini bakteria terganggu, menyebabkan ketidakseimbangan dalam tahap pH. Tahap pH faraj anda pada asasnya bagaimana berasid atau beralkali faraj anda - jenis bakteria akan berkembang di bawah tahap yang berbeza pH. PH semulajadi faraj anda sedikit berasid.

Ada beberapa sebab mengapa flora normal terganggu; ia mungkin disebabkan kepada yang berikut:

Gaya Hidup
Diet
Pendedahan kepada bahan kimia tertentu dalam produk kebersihan tertentu, dan
Penggunaan ubat antara yang lain
Jika anda mahu menyingkirkan bakteria vaginosis untuk kebaikan maka ia biasanya akan memerlukan beberapa jenis perubahan peribadi yang akan dibuat, seperti pengubahsuaian gaya hidup atau perubahan dalam diet, untuk merawat keadaan ini dengan berkesan. Terlalu banyak tekanan pada waktu yang salah boleh menyebabkan bv, kencing manis boleh dan penyakit-penyakit lain yang berbeza yang meletakkan tekanan pada badan anda.
Anda juga perlu ingat bahawa sesetengah produk kebersihan diri seperti sabun wangi boleh mengandungi bahan kimia berbahaya yang mengganggu flora normal dalam faraj dan menyebabkan pertumbuhan bakteria berbahaya. Sesetengah sabun pada tuntutan pasaran untuk membantu kulit anda dengan menjadi tahap pH yang betul - tetapi itu tidak menjadi tahap terbaik faraj anda!

Selain itu, gaya hidup dan diet juga boleh menjadi punca untuk berlakunya keradangan faraj ini; melainkan jika terdapat perubahan yang perlu dalam diet dan gaya hidup pengubahsuaian maka masalah itu boleh terus berulang lagi dan lagi sehingga perubahan yang diperlukan itu dibuat. Diet yang sangat berasid boleh menyebabkan pH badan anda untuk berubah. Diet yang tinggi gula dan daging merah adalah berasid dan akan memihak kepada jenis yang buruk bakteria yang menyebabkan Vaginosis bakteria.

Sebaik sahaja anda telah dipertimbangkan dengan teliti semua faktor-faktor ini maka itu adalah masa yang anda boleh menunjukkan jari anda pada lelaki anda.

Kembali kepada soalan: boleh lelaki mendapat vaginosis bakteria?

Jawapan ringkasnya adalah ... tidak. Persekitaran yang bakteria yang menyebabkan bakteria vaginosis tidak wujud pada lelaki - kerana mereka tidak mempunyai faraj ini. TETAPI bakteria yang menyebabkan keadaan ini berlaku di kalangan wanita boleh berjangkit kepada manusia melalui hubungan seksual - dan ia kemudiannya boleh dihantar kembali kepada perempuan itu semasa hubungan seksual. Jadi walaupun manusia tidak boleh mendapatkan vaginosis bakteria, mereka boleh memainkan peranan dalam menyebabkan perulangan, dan menghalang usaha anda untuk menghilangkan vaginosis bakteria. Itulah sebabnya apabila merawat masalah ini kebanyakan doktor biasanya memerlukan kedua-dua wanita dan pasangan seksual beliau untuk mengambil ubat untuk mengelakkan berulang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar